Motoryzacja
Peugeot 2008 (od 2019 r.) – jaki silnik wybrać? Dane i usterki
Peugeot 2008 to popularny crossover segmentu B, który zyskał uznanie na rynku dzięki swojemu miejskowemu charakterowi i uniwersalności. Niezależnie od tego, czy decydujemy się na zakup nowego czy używanego modelu, wybór silnika odgrywa kluczową rolę w kwestii osiągów, ekonomii jazdy i komfortu użytkowania. W modelu Peugeot 2008 dostępnych jest wiele jednostek napędowych – zarówno benzynowych, jak i diesel – każda o różnych parametrach i przeznaczeniu. W artykule przyjrzymy się, który silnik wybrać oraz jakie są ich zalety i typowe usterki.
Spis treści
- 1 Silniki benzynowe w Peugeot 2008 – od PureTech po VTi
- 2 Silniki diesla w Peugeot 2008 – oszczędność i trwałość
- 3 Najpopularniejsze jednostki napędowe – którą warto wybrać?
- 4 Typowe usterki silników Peugeot 2008
- 5 Spalanie i osiągi – co warto wiedzieć?
- 6 Który silnik będzie najlepszy dla Ciebie?
- 7 FAQ (Najczęściej zadawane pytania)
- 7.1 Jakie są typowe usterki silnika 1.2 PureTech w Peugeot 2008?
- 7.2 Który silnik benzynowy w Peugeot 2008 jest najbardziej oszczędny?
- 7.3 Jaki jest najlepszy silnik dla osób pokonujących długie trasy w Peugeot 2008?
- 7.4 Czy Peugeot 2008 z silnikiem 1.2 PureTech nadaje się do jazdy miejskiej?
- 7.5 Jakie są koszty utrzymania diesla w Peugeot 2008?
- 7.6 Jakie są zalety elektrycznego Peugeot 2008?
Silniki benzynowe w Peugeot 2008 – od PureTech po VTi
Wersje benzynowe w Peugeot 2008 to przede wszystkim silniki z rodziny PureTech, które słyną ze swojej wydajności oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Najpopularniejsza jednostka to 1.2 PureTech, oferowana w wersjach o mocy 110 i 130 KM. To nowoczesne silniki trzycylindrowe, wyposażone w turbo, które gwarantują zadowalającą dynamikę oraz oszczędność w cyklu mieszanym. Warto zaznaczyć, że silniki 1.2 PureTech są uznawane za jedne z najlepszych w swojej klasie, dzięki czemu cieszą się popularnością wśród właścicieli Peugeot 2008.
Oprócz PureTech, w starszych modelach dostępne są również silniki z serii VTi, w tym 1.2 VTi oraz 1.6 VTi, oferujące od 82 KM do 120 KM. Choć nie są już tak nowoczesne jak PureTech, nadal są niezawodne i cenione za prostotę oraz niskie koszty eksploatacji. Typowe usterki dla starszych jednostek VTi obejmują problemy z rozrządem oraz zużycie oleju, jednak regularna konserwacja i dbałość o silnik mogą znacznie wydłużyć ich żywotność.
Dla osób poszukujących bardziej dynamicznego wrażenia z jazdy, silnik 1.6 VTi o mocy 120 KM może być dobrym wyborem. Jest to jednostka czterocylindrowa, która choć nie jest już najnowsza technologicznie, zapewnia dobre osiągii sprawdzoną trwałość.
Silniki diesla w Peugeot 2008 – oszczędność i trwałość
Dla osób pokonujących długie trasy i szukających ekonomicznego rozwiązania, silniki diesla są wciąż popularnym wyborem w Peugeot 2008. Najczęściej spotykane jednostki to 1.6 HDi oraz 1.5 BlueHDi. Silniki te są znane z wyjątkowo niskiego spalania, zwłaszcza w trasie, co czyni je atrakcyjnym rozwiązaniem dla kierowców szukających oszczędności na dłuższą metę.
Sprawdź również: https://blogmezczyzny.pl/jak-wybrac-olej-do-diesla-kluczowe-czynniki-i-oznaczenia/
Silnik 1.6 HDi oferuje moc od 90 KM do 120 KM i jest jednym z najbardziej sprawdzonych diesli w gamie Peugeot. Z jego pomocą, osiągnięcie zużycia paliwa na poziomie poniżej 5 litrów na 100 km w cyklu mieszanym nie jest trudne, co czyni go wyjątkowo oszczędnym. Wersja 1.5 BlueHDi, która zadebiutowała po 2019 roku, oferuje nowocześniejsze technologie i jeszcze lepszą optymalizację spalania, co sprawia, że również zasługuje na uwagę.
Choć diesel wciąż oferuje długą żywotność, należy pamiętać o regularnej konserwacji oraz dbaniu o filtr cząstek stałych, co może zapobiec kosztownym naprawom. Używany Peugeot 2008 z dieslem może być świetnym wyborem, ale warto sprawdzić historię serwisową i upewnić się, że wszystkie typowe problemy zostały wcześniej rozwiązane.
Najpopularniejsze jednostki napędowe – którą warto wybrać?
Decyzja o wyborze silnika w Peugeot 2008 powinna być uzależniona od indywidualnych potrzeb i stylu jazdy. Dla osób poruszających się głównie w mieście, najlepszym wyborem może być silnik 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Ta jednostka zapewnia świetną dynamikę oraz niskie zużycie paliwa, idealnie dopasowując się do miejskich warunków. Wersja 130 KM sprawdzi się z kolei dla tych, którzy oczekują lepszych osiągów na trasie.
Jeśli planujesz długie podróże lub codziennie pokonujesz duże dystanse, diesel 1.6 HDi lub 1.5 BlueHDi będzie bardziej odpowiedni. Silnik 1.6 HDi o mocy 120 KM oferuje wystarczającą moc oraz wyjątkowo niskie spalanie, które może sięgać nawet 4-5 litrów na 100 km. Silnik 1.5 BlueHDi to nowocześniejsza wersja, która również oferuje oszczędność, ale jest bardziej przyjazna dla środowiska dzięki niskim emisjom.
Dla tych, którzy planują zakup używanego Peugeot 2008, zaleca się zwrócenie uwagi na jednostki benzynowe 1.2 PureTech, które mimo kilku problemów z rozrządem, cieszą się dobrą opinią wśród właścicieli. Unikaj jednak silników o bardzo wysokim przebiegu, ponieważ mogą wymagać kosztownych napraw.
Typowe usterki silników Peugeot 2008
Jak w przypadku każdego samochodu, również w Peugeot 2008 pewne silniki mogą być bardziej podatne na usterki. Jedną z najczęstszych problemów, jakie zgłaszają właściciele wersji z silnikiem 1.2 PureTech, są usterki związane z paskiem rozrządu. Problem ten dotyczy zwłaszcza wersji produkowanych przed 2017 rokiem, w których pasek rozrządu pracował w kąpieli olejowej, co mogło prowadzić do jego nadmiernego zużycia.
Silniki diesla w Peugeot 2008 są generalnie niezawodne, ale mogą wystąpić problemy z filtrami cząstek stałych(DPF), szczególnie jeśli samochód jest używany głównie na krótkich dystansach, co uniemożliwia pełną regenerację filtra. Regularna konserwacja i odpowiednie użytkowanie mogą jednak znacznie zmniejszyć ryzyko takich usterek.
W starszych wersjach silnika 1.6 VTi zgłaszano także problemy z rozrządem oraz zużyciem oleju, co wymagało częstszego serwisowania. Niezależnie od wybranego silnika, warto zwrócić uwagę na historię serwisową pojazdu oraz przeprowadzić dokładną diagnostykę przed zakupem używanego egzemplarza.
Spalanie i osiągi – co warto wiedzieć?
Jednym z kluczowych aspektów, na które zwracają uwagę kierowcy przy wyborze Peugeot 2008, jest spalanie oraz osiągi. Silniki benzynowe, zwłaszcza jednostki 1.2 PureTech, charakteryzują się wyjątkowo niskim zużyciem PB95 lub 98 jak na swoją klasę. Wersja o mocy 110 KM spala w cyklu mieszanym około 5-6 litrów na 100 km, co czyni ją idealną opcją dla osób poruszających się głównie po mieście.
W przypadku silników diesla, 1.6 HDi oferuje jeszcze lepsze wyniki, zwłaszcza na trasie, gdzie spalanie może spaść nawet do 4 litrów na 100 km. Silnik 1.5 BlueHDi to jeszcze bardziej zaawansowana jednostka, która zapewnia lepszą efektywność paliwową oraz niższe emisje. To doskonały wybór dla kierowców szukających oszczędności na dłuższą metę.
Pod względem osiągów, Peugeot 2008 z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM przyspiesza do 100 km/h w około 9 sekund, co jest wynikiem więcej niż wystarczającym dla miejskiego crossovera. Wersje diesla, choć nieco wolniejsze, oferują płynną jazdę oraz dobrą dynamikę na autostradach.
Który silnik będzie najlepszy dla Ciebie?
Wybór odpowiedniego silnika do Peugeot 2008 zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, potrzeby użytkownika oraz planowane trasy. Dla osób poszukujących samochodu do codziennego użytkowania w mieście, benzynowe jednostki 1.2 PureTech o mocy 110 KM będą idealnym rozwiązaniem. Zapewniają one wystarczającą dynamikę, niskie spalanie oraz komfort jazdy.
Jeśli jednak zamierzasz pokonywać dłuższe trasy, warto rozważyć wybór silnika diesla, takiego jak 1.6 HDi lub 1.5 BlueHDi. Są to jednostki oszczędne, szczególnie w trasie, co sprawia, że ich użytkowanie będzie tańsze na dłuższą metę.
Tabela. Porównanie spalania silników
Silnik | Moc (KM) | Spalanie w cyklu mieszanym (l/100 km) | Przyspieszenie (0-100 km/h) |
---|---|---|---|
1.2 PureTech 110 KM | 110 | 5,5 | 10,1 s |
1.2 PureTech 130 KM | 130 | 5,9 | 9,0 s |
1.6 HDi 100 KM | 100 | 4,0 | 11,2 s |
1.5 BlueHDi 120 KM | 120 | 4,2 | 10,0 s |
Jeśli stawiasz na nowoczesność, Peugeot 2008 oferuje także wersję elektryczną, która może być świetnym wyborem dla osób szukających ekologicznego i ekonomicznego rozwiązania do jazdy miejskiej.
FAQ (Najczęściej zadawane pytania)
Jakie są typowe usterki silnika 1.2 PureTech w Peugeot 2008?
Silnik 1.2 PureTech może mieć problemy z paskiem rozrządu, szczególnie w wersjach produkowanych przed 2017 rokiem. Pasek pracuje w kąpieli olejowej, co w pewnych warunkach może prowadzić do jego nadmiernego zużycia.
Który silnik benzynowy w Peugeot 2008 jest najbardziej oszczędny?
Najbardziej oszczędny wśród jednostek benzynowych jest 1.2 PureTech 110 KM, który w cyklu mieszanym spala około 5,5 litra na 100 km.
Jaki jest najlepszy silnik dla osób pokonujących długie trasy w Peugeot 2008?
Dla osób pokonujących długie trasy najlepszym wyborem będzie silnik diesla, taki jak 1.6 HDi lub nowszy 1.5 BlueHDi. Te jednostki charakteryzują się niskim spalaniem, szczególnie na trasie, gdzie można osiągnąć wynik poniżej 4 litrów na 100 km. Oferują także dobrą dynamikę oraz płynną jazdę przy dłuższych dystansach.
Czy Peugeot 2008 z silnikiem 1.2 PureTech nadaje się do jazdy miejskiej?
Tak, Peugeot 2008 z silnikiem 1.2 PureTech doskonale sprawdza się w miejskich warunkach. Dzięki kompaktowym rozmiarom, dynamicznemu przyspieszeniu i niskim spalaniu w cyklu mieszanym, ten silnik jest idealny do codziennej jazdy po mieście, oferując przy tym komfort i ekonomię użytkowania.
Jakie są koszty utrzymania diesla w Peugeot 2008?
Koszty utrzymania diesla w Peugeot 2008 mogą być nieco wyższe ze względu na konieczność dbania o filtr cząstek stałych (DPF) i inne komponenty związane z tą technologią. Regularne serwisy i odpowiednie użytkowanie (zwłaszcza długie trasy) mogą jednak minimalizować te koszty. Diesel jest bardziej ekonomiczny na dłuższych trasach, co z kolei zmniejsza wydatki na paliwo.
Jakie są zalety elektrycznego Peugeot 2008?
Elektryczny Peugeot 2008 to idealne rozwiązanie dla osób szukających ekologicznej alternatywy. Pojazd oferuje zerową emisję spalin, niskie koszty eksploatacji i doskonałą dynamikę jazdy, szczególnie w mieście. Elektryczny napęd zapewnia również cichą i płynną jazdę, co wpływa na większy komfort użytkowania, szczególnie podczas codziennych dojazdów.